Emocjonalne Know How w czasach pandemii

Emocjonalne Know-How w czasach Pandemii to to program który pomoże Ci samodzielnie radzić sobie z trudnymi emocjami związanym z długotrwałym przebywaniem w izolacji społecznej. Twórcami tego wyjątkowego, pomocnego i bardzo interesującego programu jest Hands Free Know-How.

Znaleźliśmy się w zupełnie wyjątkowej sytuacji – większość z nas nie miała dotychczas do czynienia z pandemią i związanymi z nią obostrzeniami. Zmagamy się z izolacją i niepewnością, dotykają nas różne uczucia i stany – samotność, smutek, lęk, złość. Jak zatem zadbać o siebie w tym trudnym czasie? Jak zatroszczyć się o nasze relacje i nasze nawyki? Jeżeli chcesz zdobyć praktyczne umiejętności, które pomogą Ci samodzielnie radzić sobie ze stresem i trudnymi emocjami, Hands Free Know How zaprasza do współpracy. Program proponuje praktyczne ćwiczenia zaczerpnięte z terapii poznawczo-behawioralnej; polegają one na pracy z myślami, emocjami i zachowaniami. Poznasz też sposoby relaksacji i praktykowania uważności. Program jest oparty na metodach o potwierdzonej naukowo skuteczności: Dialogu Motywującym, treningu akceptacji i zaangażowania, terapii poznawczo-behawioralnej oraz treningu dialektyczno-behawioralnym. 

Jesteśmy wdzięczni Hands Free Know How za zaproszenie AMIE do udziału w tym ważnym i unikatowym przedsięwzięciu.


Odcinek 1 „JAK PRZETRWAĆ PANDEMIĘ I NIE ZWARIOWAĆ?”

Hands Free Know How zaprasza do programu wspólnego ćwiczenia umiejętności zadbania o siebie w trudnym okresie pandemii – Emocjonalny Know-How w czasach Pandemii. 

Wprawdzie pojawiają się zmniejszenia restrykcji związanych z zagrożeniem COVID-19, jednak dla wielu osób sytuacja wciąż jest  bardzo wymagająca i stresująca.  Program proponuje praktyki terapii poznawczo-behawioralnej polegające na pracy z  myślami, emocjami i zachowaniami, a także ćwiczenia związane uważnością i relaksacją.

Program jest oparty na praktycznych metodach, takich jak: Dialog Motywujący, Trening akceptacji i zaangażowania, Terapia poznawczo-behawioralna i Trening dialektyczno-behawioralny. Skuteczność tych metod została potwierdzona w badaniach naukowych.

Na początek zaproponowano ćwiczenie zaczerpnięte z treningu Akceptacji i Zaangażowania: zakotwiczenie, czyli przywrócenie uwagi do chwili obecnej w momencie trudnej sytuacji. Kiedy pojawiają się nieprzyjemne emocje, nie musimy z nimi walczyć, możemy się na nie otworzyć i łagodnie powrócić do obecnej chwili. Istotą tego ćwiczenia jest to, by wrócić do zakotwiczenia w momencie gdy coś nas przytłacza. Jest to pierwszy krok do samokontroli, pomaga opanować kryzysową sytuację i  ponownie zaangażować się w to, co dla nas ważne.

Bibliografia:
Miller W.R., Rolinick S. (red.), Dialog Motywujący. Jak przygotować ludzi do zamiany, Wyd. UJ, Kraków 2010
Wells A., Terapia poznawcza zaburzeń lękowych. Praktyczny podręcznik i poradnik po teorii, Wyd. UJ, 2010
Linehan M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności. Podręcznik terapeuty, Wyd. UJ, 2016
Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej, Wyd. UJ, Kraków 2018
Padesky Ch.A., Greenberger D., Umysł ponad nastrojem, Wyd. UJ, Kraków, 2004
Werhun W. SJ Kwadrans uważności. Ćwiczenia duchowe. Wydawnictwo WAM, 2015

Po dodatkowe materiały zapraszamy na handsfree.pl

Odcinek 2 „STONUJ EMOCJE, CZYLI KORZYŚCI Z WĄCHANIA HERBATY”

Twórcy programu Hands Free Know How serdecznie zapraszają do praktykowania uważności, czyli specyficznej umiejętności skupiania uwagi i kierowania świadomych, nie osądzających myśli  na chwilę obecną. Ćwiczenia te mogą pomóc w wyciszeniu i dostrzeganiu twoich emocji, myśli, wrażeń z ciała i otoczenia. 

Dzięki ćwiczeniom możemy uczyć się tworzenia przestrzeni do zwiększania świadomości tego, co dzieje się w naszym życiu, znajdowania tego, na czym nam zależy, czego pragniemy. 

Program jest oparty na praktycznych metodach, takich jak: Dialog Motywujący, Trening akceptacji i zaangażowania, Terapia poznawczo-behawioralna i Trening dialektyczno-behawioralny. Skuteczność tych metod została potwierdzona w badaniach naukowych.


Bibliografia:
Werhun W. SJ Kwadrans uważności. Ćwiczenia duchowe. Wydawnictwo WAM, 2015

Miller W.R., Rolinick S. (red.), Dialog Motywujący. Jak przygotować ludzi do zamiany, Wyd. UJ, Kraków 2010
Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej, Wyd. UJ, Kraków 2018

Po dodatkowe materiały zapraszamy na handsfree.pl