Program szkoły

Czteroletnie szkolenie podyplomowe w terapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez AMiE trwa 4 lata i obejmuje łącznie 1200 godz. w tym:

  • 540 godzin dydaktycznych szkolenia teoretycznego w formie wykładów i praktycznego w formie warsztatów
  • 200 godz. superwizji klinicznej
  • 100 godz. zajęć rozwoju osobistego
  • 360 godz. stażu, w tym  120 godzin psychiatrycznego stażu klinicznego oraz 240 godzin stażu klinicznego rozumianego jako praca kliniczna pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub certyfikowanego psychoterapeuty lub ordynatora oddziału w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi, które uczestnik kursu realizuje samodzielnie

W ramach opłaty zapewniamy:

  • Możliwość uczenia się od największych autorytetów w terapii poznawczo-behawioralnej i dialogu motywującym – dotąd gościliśmy Prof. William R. Miller, Prof. Robert Leahy, Prof. Paul Salkovskis, Prof. Jonathan Kanter, Prof. Andrew Kuczmierczyk, Prof. Christopher Wagner, dr Guy Undrill, Peter Armstrong – każda edycja szkolenia w ramach zajęć będzie miała możliwość uczenia się od zagranicznego Gościa
  • Możliwość uczenia się od polskich praktyków terapii poznawczo-behawioralnej, którzy posiadają również doświadczenie w pracy dialogiem motywującym, terapią schematów, FAP, DBT oraz ACT
  • Możliwość udziału w wymaganych do certyfikatu 100 godzinach zajęć rozwoju osobistego
  • Małe grupy superwizyjne – do 12 osób.
  • Już od pierwszego roku szkolenia gwarantujemy możliwość udziału w superwizjach i łączenia praktyki z teorią.
  • Zakończenie szkolenia gwarantuje możliwość wystąpienia o certyfikat  psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej

Zajęcia odbywają się w formie 35 dwudniowych zjazdów weekendowych oraz 3 trzydniowych zjazdów zajęć pracy własnej.

Program naszego czteroletniego podyplomowego szkolenia jest unikalny na skalę krajową; powstał w konsultacji z największymi autorytetami psychoterapii i obejmuje następującą tematykę:
  • Ogólne zagadnienia teoretyczne i praktyczne terapii poznawczo-behawioralnej – główne założenia terapii poznawczych i behawioralnych, konceptualizację przypadku i sformułowanie celów terapii, zapoznanie z podstawowymi technikami terapii poznawczej i terapii behawioralnej, planowanie i ocena podejmowanych strategii terapeutycznych

Ramowy zakres tematyczny zajęć

  • Wprowadzenie do TPB
  • Motywowanie klienta do pracy – Dialog Motywujący
  • Konceptualizacja
  • Podstawowe metody pracy w TPB – techniki poznawcze
  • Podstawowe metody pracy w TPB – Techniki wyobrażeniowe i behawioralne
  • TPB zaburzeń lękowych
  • TPB zaburzeń depresyjnych
  • TPB zab. lęk. – fobie proste/panika/ agorafobia /lęk o zdrowie
  • TPB zab. lęk. –Lęk społeczny/ uogólniony/OCD
  • Trauma i PTSD
  • Zaburzenia depresyjne i niska samoocena
  • Żałoba, choroba terminalna
  • Myśli i tendencje samobójcze
  • Zaburzenia odżywiania
  • Dialog Motywujący w zaburzeniach psychicznych
  • TPB zaburzeń osobowości
  • Terapia bordernline – Dialektyczna Terapia Behawioralna
  • Zaburzenia osobowości – Terapia schematów i trybów 
  • TPB -Terapia dzieci i młodzieży
  • Terapia systemowa iTPB par i rodzin
  • Złość i przemoc
  • Zaburzenia somatyczne
  • TPB i Dialog Motywujący w pracy z grupą
  • Standardy leczenia, zagadnienia etyczne, badania nad skutecznością psychoterapii
  • Trzecia fala TPB – ACT Trzecia fala
  • TPB – FAP Trzecia fala TPB – Mindfulness
  • Trzecia fala TPB – DBT
  • TPB w leczeniu uzależnień
  • Elementy neuronauki
  • Zaburzenia seksualne
  • Stres i zdrowie
  • Psychozy
  • Elementy psychologii społecznej