wsparcie – profesjonalizm – kwalifikacje
Szkolenie podyplomowe w terapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez AMiE trwa 4 lata i obejmuje łącznie 1200 godzin w tym:
- 540 godzin dydaktycznych szkolenia teoretycznego w formie wykładów i praktycznego w formie warsztatów,
- 200 godzin superwizji klinicznej,
- 100 godzin rozwoju osobistego (terapii własnej), z czego 60 godzin realizowanych jest w ramach programu szkoły psychoterapii,
- 360 godzin stażu, w tym 120 godzin psychiatrycznego stażu klinicznego oraz 240 godzin stażu klinicznego rozumianego jako praca kliniczna pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub certyfikowanego psychoterapeuty lub ordynatora oddziału w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi, które uczestnik kursu realizuje samodzielnie.
W ramach opłaty zapewniamy:
- możliwość uczenia się od największych autorytetów w terapii poznawczo-behawioralnej i dialogu motywującym – dotąd naszymi Gośćmi byli m.in.: Prof. William R. Miller, Prof. Robert Leahy, Prof. Paul Salkovskis, Prof. Jonathan Kanter, Prof. Andrew Kuczmierczyk, Prof. Christopher Wagner, dr nauk med. Guy Undrill, Peter Armstrong – każda edycja szkolenia w ramach zajęć będzie miała możliwość uczenia się od naszych zagranicznych Przyjaciół,
- możliwość uczenia się od polskich praktyków terapii poznawczo-behawioralnej, którzy posiadają również doświadczenie w pracy dialogiem motywującym, terapią schematów, FAP, DBT oraz ACT,
- już od pierwszego roku szkolenia gwarantujemy możliwość udziału w superwizjach i łączenia praktyki z teorią,
- małe grupy superwizyjne,
- zakończenie szkolenia gwarantuje możliwość wystąpienia o certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Zajęcia odbywają się w formie 38 zjazdów dydaktycznych i/lub superwizyjnych.
Program naszego czteroletniego podyplomowego szkolenia:
- Jest unikalny na skalę krajową
- Powstał w konsultacji z największymi autorytetami psychoterapii
- Obejmuje następującą tematykę:
Ogólne zagadnienia teoretyczne i praktyczne terapii poznawczo-behawioralnej – główne założenia terapii poznawczych i behawioralnych, konceptualizację przypadku i sformułowanie celów terapii, zapoznanie z podstawowymi technikami terapii poznawczej i terapii behawioralnej, planowanie i ocena podejmowanych strategii terapeutycznych. Nasi studenci uczą się również metod terapeutycznych tzw. Trzeciej Fali oraz Dialogu Motywującego.
Ramowy zakres tematyczny zajęć zawiera takie zagadnienia, jak:
- Wprowadzenie do TPB
- Motywowanie klienta do pracy – Dialog Motywujący
- Konceptualizacja
- TPB zaburzeń lękowych
- TPB zaburzeń depresyjnych
- TPB zab. lęk. – fobie proste/panika/ agorafobia /lęk o zdrowie
- TPB zab. lęk. – lęk społeczny/ uogólniony
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
- Trauma i PTSD
- Zaburzenia depresyjne i niska samoocena
- Żałoba, choroba terminalna
- Myśli i tendencje samobójcze
- Zaburzenia odżywiania
- Dialog Motywujący w zaburzeniach psychicznych
- TPB zaburzeń osobowości
- Terapia borderline – Dialektyczna Terapia Behawioralna
- Zaburzenia osobowości – Terapia schematów i trybów
- TPB – Terapia dzieci i młodzieży
- Terapia systemowa
- Złość i przemoc
- Zaburzenia somatyczne
- TPB i Dialog Motywujący w pracy z grupą
- Standardy leczenia, zagadnienia etyczne, badania nad skutecznością psychoterapii
- Trzecia fala TPB – ACT Trzecia fala
- TPB – FAP Trzecia fala
- Mindfulness
- Trzecia fala TPB – DBT
- TPB w leczeniu uzależnień
- Zaburzenia seksualne
- Stres i zdrowie
- Psychozy
- Elementy psychologii społecznej
- Psychopatologia dzieci, młodzieży i osób dorosłych
- TPB zaburzeń afektywnych dwubiegunowych