wsparcie – profesjonalizm – kwalifikacje

Szkolenie podyplomowe w terapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez AMiE trwa 4 lata i obejmuje łącznie 1200 godzin w tym:

  • 540 godzin dydaktycznych szkolenia teoretycznego w formie wykładów i praktycznego w formie warsztatów,
  • 200 godzin superwizji klinicznej,
  • 100 godzin rozwoju osobistego (terapii własnej), z czego 60 godzin realizowanych jest w ramach programu szkoły psychoterapii,
  • 360 godzin stażu, w tym 120 godzin psychiatrycznego stażu klinicznego oraz 240 godzin stażu klinicznego rozumianego jako praca kliniczna pod opieką merytoryczną psychiatry lub psychologa klinicznego lub certyfikowanego psychoterapeuty lub ordynatora oddziału w placówce prowadzącej postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne osób z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi, które uczestnik kursu realizuje samodzielnie.

W ramach opłaty zapewniamy:

  • możliwość uczenia się od największych autorytetów w terapii poznawczo-behawioralnej i dialogu motywującym – dotąd naszymi Gośćmi byli m.in.: Prof. William R. Miller, Prof. Robert Leahy, Prof. Paul Salkovskis, Prof. Jonathan Kanter, Prof. Andrew Kuczmierczyk, Prof. Christopher Wagner, dr nauk med. Guy Undrill, Peter Armstrong – każda edycja szkolenia w ramach zajęć będzie miała możliwość uczenia się od naszych zagranicznych Przyjaciół,
  • możliwość uczenia się od polskich praktyków terapii poznawczo-behawioralnej, którzy posiadają również doświadczenie w pracy dialogiem motywującym, terapią schematów, FAP, DBT oraz ACT,
  • już od pierwszego roku szkolenia gwarantujemy możliwość udziału w superwizjach i łączenia praktyki z teorią,
  • małe grupy superwizyjne,
  • zakończenie szkolenia gwarantuje możliwość wystąpienia o certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.

Zajęcia odbywają się w formie 38 zjazdów dydaktycznych i/lub superwizyjnych.

Program naszego czteroletniego podyplomowego szkolenia:

  • Jest unikalny na skalę krajową
  • Powstał w konsultacji z największymi autorytetami psychoterapii
  • Obejmuje następującą tematykę:

Ogólne zagadnienia teoretyczne i praktyczne terapii poznawczo-behawioralnej – główne założenia terapii poznawczych i behawioralnych, konceptualizację przypadku i sformułowanie celów terapii, zapoznanie z podstawowymi technikami terapii poznawczej i terapii behawioralnej, planowanie i ocena podejmowanych strategii terapeutycznych. Nasi studenci uczą się również metod terapeutycznych tzw. Trzeciej Fali oraz Dialogu Motywującego.

Ramowy zakres tematyczny zajęć zawiera takie zagadnienia, jak:

  • Wprowadzenie do TPB
  • Motywowanie klienta do pracy – Dialog Motywujący
  • Konceptualizacja
  • TPB zaburzeń lękowych
  • TPB zaburzeń depresyjnych
  • TPB zab. lęk. – fobie proste/panika/ agorafobia /lęk o zdrowie
  • TPB zab. lęk. – lęk społeczny/ uogólniony
  • Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
  • Trauma i PTSD
  • Zaburzenia depresyjne i niska samoocena
  • Żałoba, choroba terminalna
  • Myśli i tendencje samobójcze
  • Zaburzenia odżywiania
  • Dialog Motywujący w zaburzeniach psychicznych
  • TPB zaburzeń osobowości
  • Terapia borderline – Dialektyczna Terapia Behawioralna
  • Zaburzenia osobowości – Terapia schematów i trybów
  • TPB – Terapia dzieci i młodzieży
  • Terapia systemowa
  • Złość i przemoc
  • Zaburzenia somatyczne
  • TPB i Dialog Motywujący w pracy z grupą
  • Standardy leczenia, zagadnienia etyczne, badania nad skutecznością psychoterapii
  • Trzecia fala TPB – ACT Trzecia fala
  • TPB – FAP Trzecia fala
  • Mindfulness
  • Trzecia fala TPB – DBT
  • TPB w leczeniu uzależnień
  • Zaburzenia seksualne
  • Stres i zdrowie
  • Psychozy
  • Elementy psychologii społecznej
  • Psychopatologia dzieci, młodzieży i osób dorosłych
  • TPB zaburzeń afektywnych dwubiegunowych